لوله مقوایی چیست

لوله مقوایی چیست و چه کاربردهایی دارد؟

موارد استفاده از لوله های مقوایی

به نظر شما لوله مقوایی چیست و چه کابردهایی در زندگی ما دارد؟ از لوله های مقوایی در موارد مختلفی استفاده می شود، برای مثال از این دسته از محصولات می توان برای بسته بندی و ارسال انواع برگه های عکس، پوستر، نقاشی، تقویم، نامه و سایر موارد دیگر استفاده کرد. حتی می توان از آنها برای بسته بندی تی شرت، روسری و مواد تجاری نیز استفاده کرد. به طور خلاصه، هر شیء ساخته شده از کاغذ، مقوا، پارچه یا امثال آن که بلند است و می توان آن را به صورت رول درآورد، به کمک لوله های مقوایی می توان بسته بندی کرد.

همچنین این لوله های کاربردی در بخش هنرهای گرافیکی، پلاستیک و بند ( بسته بندی اتوماتیک، نایلون شرینک پلی اتیلن)، بخش صنعت نساجی، بخش صنعت کاغذ (دستمال توالت، جامبو، حوله کاغذی)، صنعت کاغذ آلومینیوم و پلاستیک، صنایع بسته بندی، بخش صنعت کاغذ سنگین و… کاربرد دارد. در ادامه درباره اینکه لوله مقوایی چیست و نحوه تولید آنها بیشتر توضیح می دهیم.

مزایای لوله های مقوایی

هدف این لوله های مقوایی، جلوگیری از آسیب یا چروک شدن محتوای آنها در حین حمل و نقل است، زیرا اگر این کار را در جعبه یا کیسه انجام دهیم، به احتمال زیاد آسیب دیده به دستمان می رسد. همچنین برای نگهداری اجسام بلند در صنعت، ادارات و منازل استفاده می شود.

مزایایی لوله های مقوایی

– آنها به لطف ترکیب مقوای ضخیم خود مقاوم هستند. برخی از آنها دارای پوشش های ضد آب در خارج برای محافظت بیشتر هستند.

– آنها دارای درپوش هایی برای بسته شدن از هر دو طرف هستند که باعث می شود به راحتی بتوان جسم را از هر طرف وارد و خارج کرد.

– آنها با توجه به اندازه‌گیری‌های مورد نیاز و همچنین فرمت ها، اندازه های مختلفی دارند.

لوله های مقوایی قابل استفاده مجدد، زیست تخریب پذیر و 100٪ قابل بازیافت هستند. به این معنا که پس از پایان مرحله استفاده معمولی آنها، برای استفاده های دیگر بازیافت می شوند. همانطور که قبلاً گفتیم برخی ممکن است انبار باشند، زیرا در خانه اشیایی وجود دارد که ما اغلب نمی دانیم کجا باید آنها را ذخیره کنیم: بطری های شیشه ای، چراغ ها، اسباب بازی ها، چترها، مجسمه ها، حتی فلوت ها. این یک زندگی دوم است که این لوله های مقوایی به لطف مقاومت باورنکردنی آن، راه طولانی را طی می کند.

قابلیت تجدیدپذیری لوله های مقوایی

همچنین می توانند صنایع دستی باشند، که بسیار جالب هستند. در اینجا، کسانی که دوست دارند از مواد اولیه برای مصارف مفید بهره ببرند، زمانی را پیدا می کنند تا تمام خلاقیت خود را به کار ببرند. لوله های دستمال توالت بسیار مفید هستند، اما شکننده تر نیز هستند. حقیقت این است که هزاران چیز می توان ساخت، اما موارد بسیار کنجکاوی وجود دارد، مثلاً پایه یک چراغ رومیزی که با لوله های بسته بندی ساخته شده است، بسیار مقاوم است و همچنین زیست محیطی دارد.

انواع مختلف لوله های مقوایی

در بالا به این موضوع که لوله مقوایی چیست اشاره کردیم، امروزه از انواع مختلف لوله های مقوایی در مصارف گوناگون استفاده می شود. رایج ترین و مورد استفاده ترین شکل، دایره ای کلاسیک است، که در مورد محصولات خاص ظریف تر است. اگر می‌خواهیم هدیه بسازیم یا محصولی باکیفیت ارائه کنیم، پیشنهاد می‌کنیم این مدل را انتخاب کنید که شیک تر است. ما همچنین می توانیم روی لوله مثلثی با فلپ و بسته شدن چسب حساب کنیم. مزیت آن نسبت به قبلی این است که صاف است و برای معرفی مطالب باز می شود. این باعث صرفه جویی زیادی در فضا و همچنین جلوگیری از غلتیدن و افتادن آن می شود. یک قالب وجود دارد، سیستم بسته شدن که با فشار روی انتهای آن گنجانده شده است، که بسته را آسان‌ تر و سریع‌ تر می‌ کند. لوله های تلسکوپی که دارای طول متغیر هستند، بسیار متنوع هستند و برای ارسال چیزهایی با طول های مختلف عالی هستند. از این رو، آنها قابل استفاده مجدد و ارزان هستند و می توانند چندین بار از آنها استفاده کنند.

فرآیند تولید

در طول فرآیند و پس از به دست آمدن محصول نهایی، کنترل ها و سوابق زیر انجام می شود:

– کنترل انسجام و چسبندگی صحیح لایه های مقوایی

– کنترل و ثبت مقادیر ابعادی

– کنترل و ثبت مقادیر مقاومت در برابر خرد شدن و تراکم شعاعی – کنترل و ثبت مقادیر رطوبت.

– کنترل و ثبت مقادیر مقاومت پیچشی

– کنترل و ثبت مقادير هم مركزي

فرآیند تولید لوله های مقوایی

نایلون گلخانه ای و نایلون شرینک پلی اتیلن

ما یک شرکت پیشرو در تولید لوله و ظروف مقوایی برای بازار ملی و بین المللی هستیم. ما طیف گسترده‌ای از لوله های مقوایی را ارائه می‌ دهیم که برای برآورده کردن کاربردهای نهایی که برای آنها در صنایع مختلف در نظر گرفته شده‌اند طراحی شده‌اند. همچنین شرکت لفاف پلیمر سهند، با تولید انواع  نایلون گلخانه ای، نایلون شرینک پلی اتیلن، لوله های مقوایی، فیلم استرچ پی وی سی، استرچ مبلی و… توانسته گام موثری در این راستا بگذارد و در چندین شهر از ایران نیز شعبه دارد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *