ویژگی نایلون های گلخانه ای

ویژگی نایلون های گلخانه ای

ویژگی نایلون های گلخانه ای

نایلون های گلخانه ایی یکی از پوشش های خوب برای گلخانه ها مخصوصا در فصل سرما هستند. در هنگام خرید نایلون های گلخانه ای به موارد زیر توجه کنید:

الف ) ماندگاری

ب ) استحکام بالا

پ ) دارای خواص گرمایی

ت ) ضد بخار و ضد قطره

ث ) کنترل بیماری

ج ) اثرات خنک کنندگی

تمامی ویژگی هایی که در بالا ذکر کردیم، نکاتی برای خرید نایلون با بهترین کیفیت هستند که نقش موثری در شیوه رشد گیاهان شما در گلخانه دارند.

چرا ویژگی های بالا مهم هستند؟

الف ) ماندگاری

همانطور که می دانید اشعه ماورا بنفش اثرات مضر از خود به جای می گذارند که یکی از این اثرات رادیکال های آزاد هستند که باعث تخریب نایلون های گلخانه ایی شما می شود. برای جلوگیری از این کار ترکیبی از آنتی اکسیدان ها و تثبیت کننده های ماورا بنفش در ساختار نایلون های گلخانه ایی به کار می برند که هرچه میزان این دو بیشتر باشد ماندگاری و دوام نایلون گلخانه ای شما بیشتر خواهد بود که در اخر به کمتر شدن استفاده از پلاستیک می انجامد و کمک شایانی به حفظ محیط زیست می کند.

ب ) استحکام بالا

اگر این نایلون ها را از شرکت هایی بخرید که در تولید آن ها از مواد مرغوب استفاده نمایند در آینده، هزینه های کمتری را متقبل می شوید. یکی از موارد مهم مقاوم پذیر بودن نایلون های گلخانه ای در برابر اشعه های ماورا بنفش است که باعث تجزیه و فساد می شود. برخی شرکت ها از تثبیت کننده های اشعه ماورا بنفش استفاده می کنند که باعث می شود آبدهی شما به مقدار قابل توجهی کاهش پیدا کند و شما را از شر هزینه های بالای تولیدات گیاهان دارویی خلاص می کند.

پ ) دارای خواص گرمایی

اهمیت داشتن خواص گرمایی در شب های مخصوصا در فصل های سرد مشخص می شود، زیرا در هنگام شب با کاهش درجه دما ی بیرون گلخانه مواجه می شویم که شرکت ها با افزودن اشعه مادون قرمز این مشکل را حل می کنند. شیوه کار به این صورت می شود که این نایلون های گلخانه ایی اشعه مادون قرمز را جذب می کنند و باعث هدر نرفتن هوای گرم درون گلخانه در اوقات ابتدایی روز می شوند و گرما را برای شب که دما کاهش پیدا می کند، نگه میدارد که این عمل از یخ زدگی و خشکیده شدن گیاهان جلوگیری به عمل می اورد. اگر نایلون های گلخانه ایی که استفاده می کنید دارای خواص گرمایی باشد، در هزینه های شما به طور مستقیم صرفه جویی می شود، زیرا دیگر نیاز به سوخت و تجهیزاتی ندارید که در هنگام افت دما کار کنند تا از یخ زدگی جلوگیری کنند.

ویژگی نایلون های گلخانه ای

ت ) ضد بخار و ضد قطره بودن

یکی از دلالیل ایجاد بیماری های گیاهی جلوگیری از ورود نور اشعه خورشید به گلخانه است که با ایجاد این قطرات آب به دلیل وجود اختلاف دمای بین فضای درون گلخانه با محیط بیرون است. خواص ضد بخار و ضد قطره بودن نایلون های گلخانه ای از تشکیل مه جلوگیری می کنند و یا مقدار آن ها کاهش می دهد.

ث ) کنترل بیماری

برخی از تایلون های گلخانه ای خوب در مواد سازنده آن ها از ضد ویروس ها استفاده می شود تا جایی که ممکن است از بیماری های گیاهی جلوگیری به عمل آید. همچنین این ویژگی خوب باعث کاهش نیاز شما به استفاده از سم های آفت کشی می شود. البته این نکته نیز لازم به ذکر است که اگر در گلخانه شما زنبور ها در حال گرده افشانی هستند، ترجیحا از نایلون های گلخانه ایی استفاده کنید که این یکخاصیت را نداشته باشد.

ج ) اثرات خنک کنندگی

اگر شما گلخانه تان را در مناطق سردسیر ساخته اید در طول روز با توجه به نوع گیاهان نیاز به گرمای کمتری نسبت به بقیه دارید، به همین علت نایلون های گلخانه ایی که استفاده می کنید، یا باید بتوانند اشعه مادون قرمز را جذب خود کرده یا آن ها را منعکس کنند. البته نگران نباشید این اشعه های نیاز گیاه نیستند، فقط برای جبران اختلاف دما شدیدی که در شب رخ می دهد کاربرد دارند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *