استفاده از محافظ غذا چه مزایایی دارد

استفاده از محافظ غذا چه مزایایی دارد ؟

استفاده از محافظ غذا چه مزایایی دارد ؟

شاید تا به حال برای شما نیز پیش آمده باشد که درب ظروف خود را گم کرده باشید و این ظروف برای شما بلا استفاده شده باشند، در این شرایط برای نگهداری مواد غذایی در یخچال و یا حتی برای مسافرت چاره ای جز استفاده از سلفون و یا به عنوانی محافظ غذا ندارید، در ادامه به بررسی کاربرد های دیگر این محافظ ها می پردازیم.

انواع مختلف محافظ غذا

اگر به طور جامع و کلی بخواهیم محافظ های غذایی را دسته بندی کنیم، به دو دسته ی:

الف ) سلفون های پلاستیکی                       ب ) فویل های المینومی

سلفون های پلاستیکی خود به دسته بندی های زیر متناسب با موارد قابل استفاده تقسیم می شود:

1) سلفون های شفاف: این نوع سلفون ها به دلیل کم بودن ضخامت و نازک بودنشان برای مواد غذایی مورد استفاده قرار می گیرند که نیازی به جلوگیری از ورود نور مستقیم خورشید به آنها نیست و اگر به این مواد غذایی نور خورشید برسد، باعث فاسد و یا خراب شدن محصولات نمی شود.

2) سلفون های صدفی: این نوع سلفون ها به دلیل جنس متفاوت از سایرین برای مواد غذایی که نیاز به انجماد و یا نگهداری در دما های بسیار پایین برا برای جلوگیری از فساد دارند استفاده می شوند، زیرا در دماهای بسیار پایین نه چروک می شوند، نه پاره.

تقسیم می شوند که با توجه به نیاز از آن ها استفاده می شود. شما می توانید هر دوی این محافظ ها را در تمام ابعاد و ضخامت های مختلف از فروشگاه های معتبر خریداری نمایید. بهترین کیفیت را محافظ غذای های کره ایی دارند که از کیفیت بالا و کشسانی مناسب نیز برخوردار اند، اما به دلیل هزیته زیاد خیلی در صنایع غذایی مورد توجه قرار نمی گیرند.

استفاده از محافظ غذا چه مزایایی دارد

استفاده از محافظ غذا چه مزایایی دارد

فواید استفاه از محافظ غذا

بهداشت مواد غذایی در گذشته از اهمیت بسیار بالایی برخوردار بوده است، اما امروزه با توجه به ویریوس کرونا اهمیت آن چندین برابر شده است و همین موضوع باعث افزایش تقاضا در رابطه را محافظین غذا شده است. البته امروزه با توجه به هزینه های بالای معیشتی یکی دیگر از دلایلی که مردم را ترغیب به خرید این محافظ ها می کند، کاهش هزینه ها نیز می باشد زیرا ظرف های نگهدارنده به دلیل هزینه های زیاد و گاهی کیفیت های نه چندان مناسب و قابل توجه جای خود را به این سلفون ها داده اند. نگهداری مواد غذایی در سلفون محافظ غذا با توجه به جنس این محافظ ها که در برابر دما های پایین مقاوم هستند هیچ گونه آسیبی به مواد غذایی شما در کوتاه مدت و حتی بلند مدت وارد نمی شود و تازه و سالم می مانند. علاوه بر نکاتی که گفته شد، سلفون از تابش نور مستقیم خورشید که باعث فساد مواد غذایی می شود نیز جلوگیری به عمل می آورد و همچنین از ورود گرد و غبار و باکتری های ریز موجود در هوا نیز جلوگیری می کند.

کاربرد های محافظ غذا

این محافظ ها بیشترین کاربرد را در صنعت خوراکی دارند. بسته بندی های مرغ، گوشت، سبزیجات و حتی میوه های خورد شده قطعا در فروشگاه های بزرگ توجه شما را جلب کرده اند. علاوه بر آن از مصارف خانگی این محافظ ها به عنوان درب ظروف نیز می توان اشاره کرد.

همچنین در رستوران ها و مراکز غذایی بین راهی که مشتریان زیادی دارند برای روکش میز های خود از این محافظین استفاده می کنند.

حال کمی از صنعت خوراکی فاصله بگیریم شاهد آن خواهیم بود که از این محاظین غذا به عنوان ضربه گیر برا چوب ها و محافظت از پارچه های مبل در صنایع مبلمان نیز استفاده می شود.

اگر شما از آن دسته کسانی هستید که زیاد خرید می کنید و مواد غذایی همیشه در خانه شما اضاف می آیند، این محافظین می توانند در جلوگیری از اسراف در این مواد شما کمک کنند. البته این نکته نیز لازم به ذکر است که بهتر است در حد مورد نیاز خود مواد خوراکی را خریداری کنید تا در حد ممکن از اسراف و دور ریز این مواد جلوگیری نمایید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *